maanantai 23. tammikuuta 2012

Vardagen och små insidenter

För omväxlingens skull så skriver jag(Linda) hit för första gången på länge. Och på svenska så att det blir lite språkbad för vissa läsare och åtminstone 2 stycker får läsa på sitt modersmål.

Det har tydligen blivit så att jag klipper alltid Titos naglar vilket 99% av gångerna fungerar smidigt. Och Heidis uppgift har varit att uppdatera bloggen. Men nu gör jag det med för jag har tid att göra så.

Förra veckan så var det någon knäpp hundägare som hade sin hund okopplad och hunden sprang för fullt in i Titos koppelband. Med den på¨följd att Tito mådde bra och hade som tur inga problem. Men jag fick 3 fingar på vänstra handen vrickade och är nu sjukledig ännu några dagar.

Vi har varit ute på långa promenader med Tito och plumsat i snön. Det är så roligt.

Det har varit lite tröttande.




Igår var Heidi ivrig på att putsa bort snö från vår balkong och Tito tittade förundrat på och tyckte att nu kan man ju läka med sin nyaste leksak, grodan på balkongen.




Jag sa till honom att nej inte väl nu ändå?




Okej okej, jag tar in den då och sitter ner och poserar för kameran.

Jag testade och bakade igår bananmorotskex till Tito, han fick till julklapp en hundkexkokbok. Och han fick smaka idag på ett kex och han mumsade i sig det belåtet.
Här är en plåt med hundkex, dom håller i tre veckor och var lätta att göra.




Sen har jag läst också Ceasar Millans första hundpsykologi bok och prövat på hans tips och metoder och dom verkar vara bra och hjäpa. Tito lyder mig nu bättre än någonsin.

Grannen som bor nedanför oss berättade att Tito hade ylat en kvart förra veckan någon dag. Blev lite orolig för detta och försökte hitta på att vad kan nu göra till detta och också något som skulle hjälpa till till han vaktande av trappuppgången. Gick och köpte idag då en manick som det ut som bebisars gråtalarm och fungerar med ultraljud och har en räckvidd på 8m. Den är nu på bordet i tamburen och tycks nog hjälpa. Grannar börja strömma hemåt och Tito har bara skällt till en gång när det annars varit minst ca 5 gånger. Verkar fungera vilket är bra. Men hoppas på att vi inte behöver använda det annat än kortvarigt.

Men jag kan inte säga annat än att Tito blir nog bara stiligare för varje dag som går. Den snyggaste hund jag någonsin sett.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Powered By Blogger